محصولات ضدعفونی بیمارستانی

قرص ضدعفونی کننده جوشان برای بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی هیپوپاک

محیط بیمارستان، مراکز درمانی و کلینیک ها که محل درمان بیماران است، باید عاری از هر گونه عفونت باشند. آلودگی های میکروبی با باکتری های گرم مثبت و منفی و عوامل قارچی در تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی مراکز درمان به میزان قابل توجهی وجود دارد. این آلودگی ها از روش های مختلفی مانند بیماران عفونی بستری در بیمارستان، پرستاران و کادر درمان، عیادت کنندگان و هوای آلوده وارد محیط می شوند. متاسفانه عدم رعایت مسائل بهداشتی، موجب نگرانی جامعه پزشکی و عموم مردم می شود.

وجود عفونت و مشکلات ناشی از آن مشکلات جدی را ایجاد می کند. عفونت بیماران ممکن است سبب خطرات جدی شود و سلامت آن ها را تهدید کند و مدت اقامت بیماران را در بیمارستان طولانی کند و هزینه های اضافی را هم برای بیمار و هم برای بیمارستان به همراه داشته باشد.

 

قرص ضدعفونی هیپوپاک

 از این رو کنترل و جلوگیری از ورود و انتقال عفونت و میکروب ها در این مراکز از چالش های اصلی و حیاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حساب می آید. شرکت توسعه فناوری کندوی زرفام در زمینه محصولات بهداشتی، سلامت و ضدعفونی با برند تجاری هیپوپاک قرص ضدعفونی جوشان مصارف بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی هیپوپاک را تولید کرده است.

فرمولاسیون قرص ضدعفونی بیمارستان هیپوپاک متناسب با پروتکل ها و استانداردهای روز دنیا است و از آن جهت استریل و ضدعفونی کردن و مقابله با انواع عوامل بیماری زا استفاده می شود. این قرص مهم ترین میکروارگانیسم ها، انگل ها، باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و مخمرهای جدا شده از عفونت های بیمارستانی از جمله استافیلوکوس ارئوس، سودوموناس آئروژینوزا، آنتروکوکوس هیرا، اشریشیا کلی، کاندیدا البیکنس، اسپرژیلوس نایجر که در محیط بیمارستان ها و کلینیک ها وجود دارند را از بین می برد.

ماده موثره این قرص دارای تاییدیه از سازمان بهداشت جهانی نظیر FDA، WHO و استاندارد 60 NSF/ANSI و تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و داروی ایران) است. همچنین سایر سازمان ها اعم از هلال احمر و صلیب سرخ قرص های ضدعفونی بیمارستان هیپوپاک را توصیه کرده اند.

 

موارد مصرف

این محصول جهت ضدعفونی برای موارد زیر کاربرد دارد:

تجهیزات اتاق عمل و لوازم پزشکی: انواع پنس (آلیس، دندانه دار، کورد، ...)، انواع چاقوی عمل، وسایل بخیه، دستگاه ساکشن، ترالی، برانکارد، ماشین بیهوشی، آندوسکوپ ها، دستگاه MRI، بدنه اتوکلاو و ... .تجهیزات دندانپزشکی مانند لوازم قالب گیری، فرزهای دندانپزشکی، تجهیزات بی حسی، هندپیس ها، یونیت و ...

البسه، گان، حوله، ملحفه، بالشت و روپوش کارکنان آلوده به خون، خلط و ...

ظروف آزمایشگاهی مانند: ظروف نمونه گیری، ارلن، بشر، ... و لوازم بیمار

سطوح آلوده به مایعات بیولوژیک بدن شامل: چرک، خون، خلط، ادرار در سرویس های بهداشتی، لگن و تخت بیمار و ...